Ügyintézés – Villamos energia Üzleti
ÜZLETI ENERGIASZOLGÁLTATÁS TARTOZÁS ÉS KIKAPCSOLÁS
Hogyan rendezhetem
a tartozásomat?
A számlabefizetés módjairól itt tájékozódhat.
Mi történik, ha nem rendezem a tartozást az esedékességig?
1. Fizetési felszólítót kap
Ez tartalmazza a tartozását, kiegészítve a felszólítás költségeivel (felszólítási díj, kamat). Kérjük, ezt az összeget minél hamarabb rendezze!
2. Kap egy kikapcsolási felszólítót
Ebben értesítjük arról, hogy mikor történhet meg a kikapcsolás. Ahhoz, hogy a kikapcsolást elkerülje, kérjük, hogy minél hamarabb, de legkésőbb a kikapcsolásra megjelölt dátumot megelőző munkanap 15 óráig igazolja a befizetését! Ezt különösen akkor ajánljuk, ha a befizetés a felszólítóban szereplő kikapcsolási dátumot megelőző 7 napon belül történt.
A felszólítás költségeit növelik a behajtási eljárás költségei (felszólítási díj, kamat, ki- és visszakapcsolási díj).
Kérjük, fizesse be a kikapcsolási felszólítóban szereplő fizetendő összeget!
Ha továbbra sem rendezi a tartozást
3. Megtörténik a kikapcsolás
Mit jelent a kikapcsolás?
Telephelyén, irodájában megszűnik az áramellátás, ami az üzletének működését hátráltathatja. Elektronikus berendezések (pl. számítógép, munkaeszközök, TV, hűtő) nem működnek, melegvíz-, esetleg fűtéshiány léphet fel.
Mit kell tennie, hogy visszakapcsoljuk az ellátást?
Ki kell egyenlíteni a lejárt esedékességű tartozását részünkre, és ki kell fizetnie a ki- és visszakapcsolási díjat a területileg illetékes elosztónak, amely jelentős többletköltséget jelenthet.
Kérni kell a visszakapcsolást a fenti befizetések igazolásával. Ezt megteheti e-mailben a versenybefizetesigazolas@audaxrenewables.hu címen.
4. Ha a fenti feltételeket teljesíti, megtörténik a visszakapcsolás.
Mennyi idő után történik meg a visszakapcsolás?
- A visszakapcsolás a fenti feltételek teljesítését követően nem azonnal, de 24 órán belül megtörténik.
- Visszakapcsolás megrendelése esetén kérjük, ügyeljen arra, hogy minden olyan berendezése, készüléke legyen kikapcsolt állapotban, ami esetleg tűz- vagy balesetveszélyes lehet!
Mi gátolhatja meg a visszakapcsolást?
- A szerelőink nem tudnak bejutni a visszakapcsolás helyére. Egyéb műszaki hiányosság.
Hogyan előzhetem meg
a tartozást?
Átalány részszámlás fizetés esetén a számla alapjának helyes beállításával
Részszámlás fizetés esetén az előző évi fogyasztás egyenlően elosztott részét kell havonta befizetnie. Ha év közben valamilyen okból jelentősen megnő a fogyasztása, javasoljuk, hogy kérje a részszámla összegének megemelését, mert különben az éves leolvasást követően magasabb elszámoló számlája keletkezhet. Ez azt jelenti, hogy egyszerre kellene egy nagyobb összeget befizetnie, ami fizetési problémát okozhat. A részszámlaalapnak tehát érdemes szükség szerint a módosítását kérnie.
2. A részszámlák helyes sorrendben történő befizetésével
Előfordul, hogy egy borítékban több részszámlát is küldünk Önnek, ezért érdemes figyelnie a számlák esedékességét. Problémát okozhat, ha esetleg nem a megfelelő részszámla kerül befizetésre.
3. Elérhetőségeinek naprakészen tartásával (telefonszám, email cím)
Ha email címét és telefonszámát megadja, és szükség esetén frissíti, könnyebben tudjuk tájékoztatni esetleges tartozásáról (ingyenes automata hanghívással, sms-en, emailes fizetési emlékeztetővel).
4. E-számla igénylésével
E-számlával könnyebben nyomon követheti, befizetheti a számláit.