Hol tudom megtekinteni áramszámláimat?
A Számlázás menüpontban megtekintheti a már kiállított, befizetésre váró és már befizetett számláit is.
Számláihoz kapcsolódóan az alábbi funkciókat éri el a számlához tartozó szerződéstől függően:
- postai csekket és számlamásolatot igényelhet
- letöltheti a számlaképeket (e-számla esetén hiteles pdf formátumban)
- megtekintheti folyószámla-egyenlegét, arról igazolást kérhet
Hogyan tudom kifizetni a számláimat?
Számláit átutalással, csoportos beszedési megbízással vagy csekkel is kifizetheti.
Mi az e-számla és hogyan igényelhetem?
Mi az elektronikus számla?
Elektronikus formában kibocsátott számla, ami ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a nyomtatott papírszámla, és elektronikus formában ugyanolyan hiteles számlának minősül.
Hogyan igényelhetem az elektronikus számlát?
- Lépjen be Online ügyfélszolgálati fiókjába,
- Kattintson a Beállításoknál a Számlázási, fizetési beállítások menüpontra.
- A kívánt felhasználási helynél kattintson a Váltás E-számlára gombra.
- nézze meg a nyilatkozatot és fogadja el azt,
- a felugró ablakban válassza ki bankszámlaszámát, ami túlfizetés esetén kell a visszautaláshoz,
- Majd kattintson a Mentés gombra
Szükséges-e átállnom az elektronikus számlára?
Amennyiben Ön nem lakossági ügyfél, akkor elektronikus számlázási nyilatkozattól függetlenül a jogszabályok alapján Önnek a közeli jövőben már kizárólag csak elektronikus számlát tudunk kibocsátani. Ez azt jelenti, hogy ha Ön nem választotta ezen időpontig az elektronikus számlát, akkor sem tudunk az Ön számára papíralapú számlát kibocsátani.
Hogyan kapom meg az elektronikus számlát?
- Az elkészültéről értesítést küldünk e-mailben, amely tartalmaz egy linket az aktuális elektronikus számla letöltéséhez.
- Az összes elektronikus számlájának megtekintéshez be kell jelentkeznie az Online ügyfélszolgálaton a személyes fiókjába, ahol adatai biztonságban vannak.
Milyen előnyökkel jár számomra az elektronikus számla?
- A számla a kiállítása után online azonnal rendelkezésre áll, nem kell megvárnia, hogy postán megérkezzen.
- Bármikor visszanézheti számláit online, azok nem keverednek el és nem foglalnak helyet.
- Bárhol megtekintheti számláit internetkapcsolattal, és könnyen, sorban állás nélkül be is fizetheti azokat.
- Beállíthatja, hogy értesítést küldjünk a fizetési határidő előtt, így elkerülheti a késedelmes fizetést, a fizetési felszólítást és azok díjait.
- Az e-számlára váltás és használat ingyenes.
- Hozzájárulhat a környezetvédelemhez, hiszen nem használunk fel papírt, a szállításhoz üzemanyagot.
- Nem jelent kezelendő hulladékot a boríték és a számla kísérődokumentumai.
- Elektronikus számláit nagyítani tudja, így könnyebben áttekinthetők.
Az Online ügyfélszolgálaton mikortól és meddig tekinthetem meg az elektronikus számláimat?
A számla kibocsátásáról szóló tájékoztató e-mailt követően lehet megtekinteni és letölteni az elektronikus számlákat. A számlák bár elérhetőek maradnak a felületen 8 éven keresztül, azonban a Társaságunk nem vállalja át az Ön elektronikus számlamegőrzési kötelezettségét.
Mikor kapom meg az elektronikus számlámat?
Az elektronikus számlára történő átállás nem változtat a számlázási periódusunkon, annak megfelelően fogjuk továbbra is előállítani a számlákat. A papíralapú számlával ellentétben nincs postai átfutási idő, ezért néhány nappal korábban is megkaphatja az általunk kibocsátott elektronikus számlát.
Hogyan fizethetem be az elektronikus számlámat?
- átutalással
- csoportos beszedési megbízással
Csekken befizethetem-e az e-számlámat?
Az elektronikus számlára történő átállást követően kizárólag e-mail értesítést küldünk, melyet követően az Online ügyfélszolgálatunkon tud letölteni. Postai úton nem fogunk levelet küldeni, így csekket sem fogunk biztosítani.
Milyen számlázási és fizetési beállításokat végezhetek el?
Online ügyfélszolgálatunk Beállítások/Számlázás és fizetés felületén az alábbi beállításokat végezheti el.
Számlázási és fizetési beállítások menüponton belül:
- A kiválasztott szerződéses folyószámlánál megtekintheti a felhasználási helyeket, valamint az aktuálisan beállított fizetési és számlázási módot.
- Gyorsan és kényelmesen válthat e-számlára.
Részszámlamennyiség módosítása
A kívánt felhasználási helyen módosíthatja részszámlamennyiségét, és a kiválasztott felhasználási helynél megtekintheti:
- a kapcsolódó mérési pont (POD) azonosítóját
- a mérési ponthoz tartozó mérőórák gyári számát
- a felhasználási helyet
- az aktuális mennyiséget
- az érvényesség kezdetét
Hogyan tudom megtekinteni és módosítani e-mail címemet, amelyen az elektronikus számlát fogadom?
A regisztráció után Online Ügyfélszolgálatunkon is karbantarthatja elektronikusszámla-fogadó e-mail címeit.
Hogyan tudom módosítani havi fogyasztásomat?
A Beállítások menüpontban a Fizetés és számlázás almenüben válassza a Részszámlamódosítás menüpontot! A kiválasztott felhasználási helyre egyszerűen és gyorsan módosíthatja a részszámla fogyasztási mennyiségét.
Kiválaszthatja, hogy az új fogyasztási mennyiséget mikortól szeretné kérni. Az Új mennyiség mezőbe írja be a tervezett fogyasztás mennyiségét! Kérjük, hogy olyan számot adjon meg, ami a jelzett minimum és maximum érték között van! Ezután kattintson a Részfogyasztás rögzítése gombra!
Tájékoztatjuk, hogy a MÉF-et elszámolási időszakon belül csak egyszer, idény jellegű fogyasztás esetén az elszámolási időszakon belül évente kétszer lehet változtatni! A módosításra minden hónap 1. napjára van lehetőség a pontos mennyiség megadásával.
Társaságunknak, mint az Önök Kereskedőjének az elosztótól érkezett mérési adatok alapján elszámoló számlát kell kiállítania, melyet követően a MÉF megváltozhat. Kérjük, az elszámoló számla kézhezvételét követően az online ügyfélszolgálaton (regisztráció hiányában a követő részszámlán) ellenőrizze az új értéket! Amennyiben ezzel az értékkel nem ért egyet, kérjük, jelezze Társaságunknak, hogy a fenti szabálynak megfelelően a módosítást elvégezhessük!
Elszámoló számla kifogásának bejelentése
Amennyiben az elkészült elszámoló számlában szereplő óraállások nem felelnek meg a valóságnak, a számla esedékességéig az alábbiak szerint kérheti a javítást:
Felhívjuk a figyelmét, hogy amennyiben a számla kiegyenlítése még nem történt meg, az Üzletszabályzat 5.8. pontja alapján „A kifogás bejelentésének a számla kiegyenlítésére halasztó hatálya nincs.” Ennek értelmében, kérjük, gondoskodjon a befizetésről!
Készítsen a mérőóráról egy fényképet, amelyen a gyári szám és az óraállás is megfelelően látható! Amennyiben napelemmel rendelkezik, abban az esetben az 1.8.0 és 2.8.0 skálák óraállásaira lesz szükség.
A készített fénykép(ek)et továbbítsa személyes kapcsolattartója részére, vagy központi elérhetőségünkre!
A beérkezés után Társaságunk az adatok ellenőrzését követően továbbítja a számlajavítási kérelmet az illetékes elosztói engedélyes részére.
Tájékoztatjuk, hogy a számla javítását csak az elosztótól érkezett új fogyasztási adatok alapján tudjuk elvégezni, ennek hiányában erre nincs lehetőségünk.
Tájékoztató az e-számlázásról és e-archiválásról
Mit tekintünk elektronikus számlának?
Minden olyan számlát, amit elektronikusan állítanak ki és fogadnak be, illetve szerepelnek rajta a kötelező számla tartalmi elemek, elektronikus számlának kell tekinteni. Ennek értelmében az Audax Renewables Kft. által küldött PDF számla elektronikus számlának minősül. A dokumentumon elektronikus aláírás, valamint időbélyegző található, mely biztosítja az elektronikus számla eredetének hitelességét, tartalmának sértetlenségét, valamint megakadályozza az utólagos módosítás lehetőségét.
Jár plusz költséggel számomra az e-számlázás?
Az elektronikus számla befogadása semmilyen plusz költséggel nem jár az Ön részéről, ezért díjat nem számítunk fel. Az Ön vállalkozásának / társaságának azonban ezeket a számlákat elektronikusan meg kell őriznie, amelynek előfordulhat, hogy lehetnek költségei, ahogy egyébként a papíralapú számlák archiválásának is.
Alkalmas-e hivatalos igazolásra az elektronikus számla?
Az elektronikus számla számviteli szempontból megfelelő, hiteles bizonylat, valamint adóigazgatási azonosításra is megfelelő.
Elektronikus számlázásig melyik számla az érvényes?
Amíg Ön nem állt át elektronikus számlázásra, addig a papír alapú számla az adóigazgatási azonosításra alkalmas, áfa-levonásra jogosító bizonylat, ezért kérjük a korábbi papírszámláit is mindenképpen őrizze meg.
Hogyan és mikor kapom meg az elektronikus számlát?
E-számlája az alábbi módokon lesz elérhető:
- Az elkészültéről értesítést küldünk e-mailen keresztül, amely tartalmaz egy linket az aktuális elektronikus számla letöltéséhez.
- Az összes elektronikus számláját lehetősége van megtekinteni és letölteni az Online ügyfélszolgálaton keresztül, a személyes fiókjába történő bejelentkezést követően.
Az elektronikus formátumra történő átállás nem változtat a számlázási perióduson, továbbra is annak megfelelően fogjuk előállítani számláinkat. A papíralapú számlával ellentétben nincs postai átfutási idő, ezért néhány nappal korábban is megtekintheti az általunk kibocsátott elektronikus számlát.
Nem kaptam e-mailt az elektronikus számlámról, mi a teendőm ebben az esetben?
Kérjük látogasson el Online ügyfélportálunkra a https://ugyintezes.audaxrenewables.hu/ugyintezes/login címen, jelentkezzen be felhasználói fiókjába és ellenőrizze az elektronikus számlázásra beállított e-mail címét. A bejelentkezés után ügyfél fiókján keresztül az elektronikus számláját is letöltheti, amely dokumentum minden szempontból megegyezik az e-mailen megküldött linkről letölthető számlával.
Hogyan tudom megnyitni a kapott elektronikus számlát?
Az Audax Renewables Kft. által megküldött számlát bármely elérhető, PDF formátum megnyitására alkalmas szoftverrel meg lehet nyitni.
Amennyiben a számlát beérkezést követően, csupán napokkal később nyitom meg, az érinti a számla fizetési határidejét vagy teljesítési dátumát?
Elektronikus számlája kibocsátottnak minősül az Audax Renewables Kft. általi kiküldés időpontjában, ezért sem a számla fizetési határidejére sem pedig a teljesítési dátumára nincs hatással amennyiben azt később nyitja meg.
A fentiek technikai probléma esetén is irányadók. Amennyiben technikai problémái vannak egy számlánk megnyitásával akkor javasoljuk a PDF olvasó szoftver ellenőrzését, újratelepítését vagy egy másik olvasó szoftver használatát. Amennyiben a kapott file hibás, kérjük töltse le a számlát Online ügyfélszolgálatunkról, ami elérhető az https://ugyintezes.audaxrenewables.hu/ugyintezes/login címen vagy pedig érdeklődjön telefonos ügyfélszolgálatunknál a további teendőkről.
Mi a teendőm akkor, ha elveszik az elektronikus számlám?
Elektronikus számláihoz könnyen és egyszerűen hozzáférhet az Online ügyfélszolgálatunkon keresztül a https://ugyintezes.audaxrenewables.hu/ugyintezes/login címen, ahonnan elektronikus számlái könnyen elérhetőek és letölthetőek.
Mindemellett felhívjuk a figyelmét, hogy bár a számlák elérhetőek maradnak a felületen 5 éven keresztül, az Audax Renewables Kft. nem nyújt e-archiválási szolgáltatást és az Online Ügyfél weboldalon tárolt számlák nem minősülnek a számlabefogadó részére elektronikusan archivált számláknak. Az elektronikus dokumentumok megőrzéséről a számlabefogadónak kell gondoskodnia.
Mi történik, ha megváltozik az e-mail címem / elektronikus számlázásra megadott e-mail címem?
Ebben az esetben változtassa meg számlázási e-mail címét online ügyfélszolgálatunkon keresztül: https://ugyintezes.audaxrenewables.hu/ugyintezes/login vagy pedig kérjük vegye fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot a számlaküldés zavartalan kiküldése érdekében
Hogyan fizethetem be az elektronikus számlámat?
- átutalással; vagy
- csoportos beszedési megbízással.
Milyen előnyökkel jár számomra az elektronikus számlázás?
- A számla kiállítása után online azonnal rendelkezésre áll, nem kell megvárnia, hogy postán megérkezzen.
- Visszanézheti számláit online, azok nem keverednek el és nem foglalnak helyet.
- Bárhol megtekintheti számláit internetkapcsolattal és könnyen, sorban állás nélkül be is fizetheti azokat.
- Beállíthatja, hogy értesítést küldjünk a fizetési határidő előtt, így elkerülheti a késedelmes fizetést, a fizetési felszólítást és azok díjait.
- Az e-számlára váltás és használat ingyenes.
- Hozzájárulhat a környezetvédelemhez, hiszen nem használunk fel papírt, a szállításhoz üzemanyagot.
- Nem jelent kezelendő hulladékot a boríték és a számla kísérő dokumentumai.
- Elektronikus számláit nagyítani tudja, így könnyebben áttekinthetők.
Hogyan kell megőrizni az elektronikus számlát?
Elektronikus számlák kiállítása és befogadása esetén a dokumentumokat elektronikus formában kell megőrizni, az irányadó – a digitális archiválás szabályairól szóló 1/2018. (VI. 29.) ITM – rendeletben meghatározott szabályoknak megfelelően. Így nem megfelelő az olyan módszer, amely során az elektronikus számla nyomtatásra kerül és papír alapon történik a megőrzés
Az elektronikus megőrzésre megbízhat archiválási szolgáltatót vagy alkalmazhat saját e-archiválási rendszert. Bármilyen módszert választ, az meg kell, hogy feleljen a hivatkozott ITM rendeletben felsorolt követelményeknek, azaz védjen a törlés, megsemmisítés, véletlen megsemmisülés (pl. biztonsági mentés útján), illetve az utólagos módosítás, sérülés és jogosulatlan hozzáférés ellen (pl. hozzáférési jogosultság korlátozásával). Továbbá fontos, hogy biztosított legyen az elektronikus dokumentum értelmezhetősége, olvashatósága és rendelkezzen archiválási szabályzattal.
A Nemzeti Adó és Vámhivatal összefoglaló tájékoztatója a témában a következő linken érhető el: Az elektronikus számlákkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalók. A részletek megismerése érdekében javasoljuk, hogy tanulmányozza a fenti linken keresztül elérhető tájékoztatót és az hivatkozott ITM rendeletet, vagy vegye fel a kapcsolatot tanácsadójával.