Hol tudom megtekinteni áramszámláimat?
A Számlázás menüpontban megtekintheti a már kiállított, befizetésre váró- és már befizetett számláit is.
Számláihoz kapcsolódóan az alábbi funkciókat éri el a számlához tartozó szerződéstől függően:
- postai csekket és számlamásolatot igényelhet
- letöltheti a számlaképeket (e-számla esetén hiteles pdf formátumban)
- megtekintheti folyószámla egyenlegét, arról igazolást kérhet
Hogyan tudom kifizetni a számláimat?
Számláit átutalással, csoportos beszedési megbízással, vagy csekkel is kifizetheti.
Mi az e-számla és hogyan igényelhetem?
Mi az elektronikus számla?
Elektronikus formában kibocsátott számla, ami ugyanazokat az adatokat tartalmazza, mint a nyomtatott papírszámla és elektronikus formában ugyanolyan hiteles számlának minősül.
Hogyan igényelhetem az elektronikus számlát?
- Lépjen be Online ügyfélszolgálati fiókjába.
- Kattintson a Beállításoknál a Fizetés és számlázás menüpontra.
- A kívánt felhasználási helynél kattintson az E-számlára váltás gombra.
- Nézze meg a nyilatkozatot és fogadja el azt
- A felugró ablakban válassza ki bankszámlaszámát, ami túlfizetés esetén kell a visszautaláshoz.
- Majd kattintson az E-számlára váltás gombra.
Szükséges-e átállnom az elektronikus számlára?
Amennyiben Ön nem lakossági ügyfél, akkor elektronikus számlázási nyilatkozattól függetlenül a jogszabályok alapján 2025. január 1-től kizárólag elektronikus számlát tudunk kibocsátani. Ez azt jelenti, hogy ha Ön nem választotta ezen időpontig az elektronikus számlát, akkor sem tudunk az Ön számára papíralapú számlát kibocsátani. Érdemesnek tartjuk az elektronikus számlának az önkéntes választását, a nyilatkozat elfogadását még 2025. január 1-jét megelőzően, mivel így tudjuk biztosítani az Ön számára a zökkenőmentes átállást.
Hogyan kapom meg az elektronikus számlát?
- Az elkészültéről értesítést küldünk e-mailben, amely tartalmaz egy linket az aktuális elektronikus számla letöltéséhez.
- Az összes elektronikus számlájának megtekintéshez be kell jelentkeznie az Online ügyfélszolgálaton a személyes fiókjába, ahol adatai biztonságban vannak.
Milyen előnyökkel jár számomra az elektronikus számla?
- A számla kiállítása után online azonnal rendelkezésre áll, nem kell megvárnia, hogy postán megérkezzen.
- Bármikor visszanézheti számláit online, azok nem keverednek el és nem foglalnak helyet.
- Bárhol megtekintheti számláit internetkapcsolattal és könnyen, sorban állás nélkül be is fizetheti azokat.
- Beállíthatja, hogy értesítést küldjünk a fizetési határidő előtt, így elkerülheti a késedelmes fizetést, a fizetési felszólítást és azok díjait.
- Az e-számlára váltás és használat ingyenes.
- Hozzájárulhat a környezetvédelemhez, hiszen nem használunk fel papírt, a szállításhoz üzemanyagot.
- Nem jelent kezelendő hulladékot a boríték és a számla kísérő dokumentumai.
- Elektronikus számláit nagyítani tudja, így könnyebben áttekinthetők.
Az Online ügyfélszolgálaton meddig tekinthetem meg az elektronikus számláimat?
A számla kibocsátásáról szóló tájékoztató e-mailt követően lehet megtekinteni és letölteni az elektronikus számlákat. A számlák bár elérhetőek maradnak a felületen, azonban a Társaságunk nem vállalja át az Ön elektronikus számlamegőrzési kötelezettségét.
Mikor kapom meg az elektronikus számlámat?
Az elektronikus számlára történő átállás nem változtat a számlázási periódusunkon, annak megfelelően fogjuk továbbra is előállítani. A papíralapú számlával ellentétben nincs postai átfutási idő, ezért néhány nappal korábban is megkaphatja az általunk kibocsátott elektronikus számlát.
Hogyan fizethetem be az elektronikus számlámat?
- átutalással
- csoportos beszedési megbízással
Csekken befizethetem-e az e-számlámat?
Az elektronikus számlára történő átállást követően kizárólag e-mail értesítést küldünk, melyet követően az Online ügyfélszolgálatunkon tud letölteni. Postai úton nem fogunk levelet küldeni, így csekket sem fogunk küldeni.
Milyen számlázási és fizetési beállításokat végezhetek el?
Online ügyfélszolgálatunk Beállítások/Számlázás és fizetés felületén az alábbi beállításokat végezheti el.
Számlázási és fizetési beállítások menüponton belül:
- A kiválasztott szerződéses folyószámlánál megtekintheti a felhasználási helyeket, valamint az aktuálisan beállított fizetési és számlázási módot.
- Gyorsan és kényelmesen válthat e-számlára.
- Lemondhatja e-számláját.
Részszámla mennyiség módosítása
A kívánt felhasználási helyen módosíthatja részszámla mennyiségét és a kiválasztott felhasználási helynél megtekintheti:
- a kapcsolódó mérési pont (POD) azonosítóját
- mérési ponthoz tartozó mérőórák gyári számát
- felhasználási helyet
- aktuális mennyiséget
- érvényesség kezdetét
Hogyan tudom módosítani havi fogyasztásomat?
A Beállítások menüpontban a Fizetés és számlázás almenüben válassza a Részszámla módosítás menüpontot. A kiválasztott felhasználási helyre egyszerűen és gyorsan módosíthatja a részszámla fogyasztási mennyiségét.
Kiválaszthatja, hogy az új fogyasztási mennyiséget mikortól szeretné kérni. Az Új mennyiség mezőbe írja be a tervezett fogyasztás mennyiségét. Kérjük, hogy olyan számot adjon meg, ami a jelzett minimum és maximum érték között van. Ezután kattintson a Részfogyasztás rögzítése gombra.
Tájékoztatjuk, hogy a MÉF-et elszámolási időszakon belül csak egyszer, idény jellegű fogyasztás esetén az elszámolási időszakon belül évente kétszer lehet változtatni. A módosításra minden hónap 1. napjára van lehetőség a pontos mennyiség megadásával.
Társaságunknak, mint az Önök Kereskedőjének az elosztótól érkezett mérési adatok alapján elszámoló számlát kell kiállítania, melyet követően a MÉF megváltozhat. Kérjük, az elszámoló számla kézhezvételét követően az online ügyfélszolgálaton (regisztráció hiányában a követő részszámlán) ellenőrizze az új értéket. Amennyiben ezzel az értékkel nem értenek egyet kérjük jelezzék Társaságunknak, hogy a fenti szabálynak megfelelően a módosítást elvégezhessük.
Elszámoló számla kifogásának bejelentése
Amennyiben az elkészült elszámoló számlában szereplő óraállások nem felelnek meg a valóságnak, a számla esedékességéig az alábbiak szerint kérheti a javítást:
- Készítsen a mérőóráról egy fényképet, amelyen a gyáriszám és az óraállás is megfelelően látható. Amennyiben napelemmel rendelkezik, abban az esetben az 1.8.0 és 2.8.0 skálák óraállásaira lesz szükség.
- A készített fénykép(ek)et továbbítsa személyes kapcsolattartója részére, vagy központi elérhetőségünkre.
- A beérkezés után Társaságunk az adatok ellenőrzését követően továbbítja a számlajavítási kérelmet az illetékes elosztói engedélyes részére.
- Tájékoztatjuk, hogy a számla javítását csak az elosztótól érkezett új fogyasztási adatok alapján tudjuk elvégezni, ennek hiányában erre nincs lehetőségünk.
- Felhívjuk figyelmüket amennyiben a számla kiegyenlítése még nem történt meg az Üzletszabályzat 5.8. pontja alapján „A kifogás bejelentésének a számla kiegyenlítésére halasztó hatálya nincs.” Ennek értelmében kérjük a befizetésről gondoskodjanak.